» კანონმდებლობა
Image [xfgiven_youtube]
[/xfgiven_youtube]
14-09-2019, 23:55
ვრცლად
Image [xfgiven_youtube]
[/xfgiven_youtube]

 

,,დამტკიცებულია“

შპს ,,თამარისის“ დირექტორის

ბრძანება N--   21 ნოემბერი 2019 წელი

 

 

 

დებულება

 

 

 

 

უსაფრთხო სკოლის კონცეფციის და   სამედიცინო დახმარების  მექანიზმების შესახებ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ბათუმი-2019

 

 

 

დანართი N1

 

უხლი 1. ზოგადი დებულებები

 

1.   წინამდებარე წესი განსაზღვცრავს კერძო სკოლა შპს ,,თამარისი“ (შემდგომში »სკოლა) უსაფრთხოების უზრუნველყოფის და სამედიცინო დახმარების აღმოჩენის მექანიზმებს).

2.   სასკოლო უსაფრთხოებასა და  ამედიცინო დახმარებაზე პასუხისმგებელი პირები თავიანთი საქმიანობის სფეროში ხელმძღვანელობენ საქართველოს მოქმედი ანონმდებლობით, სასკოლო აქტებით, ეთიკის კოდექსით და წინამდებარე დებულებით.

 

უხლი 2. სკოლის უსაფრთხოებაზე პასუხისმგებელი სამსახურები

 

  1. სკოლის უსაფრთხოება შენობის შემოსასვლელიდან იწყებაამ მიზნით,  სკოლის შემოსასვლელ-გასასვლელში და ყველა სართულზე დამონტაჟებულია უსაფრთხოების კამერებირომელიც კონტროლდებასკოლის გარე და შიდა პერიმეტრს  აკონტროლებს უსაფრთხოებაზე პასუხიმგებელი პირი.  აკრძალულია უცხო პირთა შესვლა სკოლის ტერიტორიაზე სასწავლო პროცესის დროს სკოლის დირექციის ნებართვის გარეშემოქმედებს სკოლის შენობაში შესვლისა და შენობის დატოვების "ერთი კარის პრინციპი".სკოლის   დაცვის   სამსახური   უზრუნველყოფს   სკოლის   ქონების   დაცვასსახანძრო უსაფრთხოებასმოსწავლეთაპედაგოგთა და თანამშრომელთა უსაფრთხოებასსკოლის ექთანი უზრუნვლყოფს სამედიცინო დახმარების აღმოჩენას სკოლის რიტორიაზე.

 

  უხლი 3. უსაფრთხოების და წესრიგის დაცვის მექანიზმები

 

1.  სკოლაში დამონტაჟებული სამეთვალყურეო კამერები მუდმივად კონტროლდება სკოლის უსაფრთხოებაზე პასუხიმგებელი პირის მირ  და კონკრეტული დარღვევის აღმოჩენის შემთხვევაში, დაუყოვნებლივ ხდება დარღვევის აღმოფხვრა. საჭიროების შემთხვევაში შესაძლებელია სამეთვალყურეო კამერების ჩანაწერების დათვალიერება, დამრღვევის იდენტიფიცირება.

2.  მოსწავლის  მხრიდან  ეთიკის  კოდექსის  დარღვევის  შემთხვევაში  (ჩხუბი,  სასკოლო ვენტარის დაზიანება, წესრიგის დარღვევა, უხამსი საქციელი, ბილწსიტყვობა და სხვა) უსაფრთხოებაზე პასუხისმგებელი პირი, რომელმაც აღმოაჩინა დარღვევა, ადგენს ოქმს, სადაც აღწერილია დარღვევის არსი, დამრღვევის მონაცემები (გვარი, სახელი, კლასი) დამრღვევის ახსნა- განმარტება, შედგენილი ოქმი გადაეცემა სკოლის ადმინისტრაციას რეაგირებისათვის.

მუხლი 4. მოსწავლის მიერ სკოლის დატოვების მექანიზმი

  1. სკოლის მოსწავლის მიერ სკოლის ტერიტორიის დატოვება უნდა მოხდეს მას შემდეგ, რაც კლასის დამრიგებლის მიერ გაფრთხილებული იქნება, როგორც მშობელი, აგრეთვე, დირექციის წარმომადგენელი და ამ მოსწავლეზე დაშვებული იქნება საშვი(იხ. დანართი N1) სხვა დანარჩენ შემთხვევაში, მოსწავლეები სკოლას დატოვებენ გაკვეთილების დამ­თავ­რების შემდეგ.
  2. სკოლის დატოვების მიზეზი შეიძლება იყოს შეუძლოდ გახდომა, რომელიც საჭიროებს ექიმის გადაუდებელ კონსულტაციას, ასევე, ოჯახური პირობები, მშობლის შეტყობინება და სხვ.
  3. პასუხისმგებელი პირის მიერ ხელმოწერილი საშვის საფუძველზე, უსაფრთხოებაზე პასუხისმგებლი პირი მოსწავლეს პირადად გაატანს მშობელს(მეურვეს), ან მშობლის მიერ გამოგზავნილ ტრანსპორტს(ავტომანქანის მარკისა და ნომრის აუცილებელი ჩანიშვნის შემდეგ).

  მუხლი 5. მორიგეობის ორგანიზება

  1. უსაფრთხო, ორგანიზებული და კარგად დისციპლინირებული გარემოს შექმნის მიზნით, სკოლაში შემუშავებულია მასწავლებელთა და მომსახურე პერსონალის მორიგეობის განრიგი, შენობის თითოეულ სართულზე გამოყოფილია პასუხისმგებელი მორიგე; ყველა კლასსთან მორიგეობს კლასის დამრიგებელი, რომლებიც უსაფრთხოებაზე პასუხისმგებლ პირთან ერთად ყურადღებას მიაქცევს, რომ გაკვეთი­ლე­ბის პერიოდში მოსწავლები არ იმყოფებოდნენ გარეთ.
  2. მასწავლებლის მიერ კლასიდან გაძევებულ მოსწავლეს(ასეთის არსებობის შემთხვევაში) ჩაიბარებს მორიგე მასწავლებელი. 

        მუხლი 6. უკონტაქტო ზედაპირული დათვალიერება

  1. სკოლაში უსაფრთხოებისა და საზოგადოებრივი წესრიგის დაცვის მიზნით დასაშვებია უკონტაქტო ზედაპირული დათვალიერების განხორციელება, რომლის მიზანია უსაფრთხოებაზე პასუხსიმგებელი პირის, ხოლო მისი არარსებობის შემთხვევაში − სკოლის დირექტორის მიერ განსაზღვრული საამისოდ უფლებამოსილი პირის მიერ საქართველოს კანონმდებლობით აკრძალული ნივთის, მოსწავლის მიერ სავარაუდო დისციპლინური გადაცდომის/სამართალდარღვევის ჩადენის იარაღის აღმოჩენა, იმ საგნის აღმოჩენა, რომელსაც სავარაუდო დისციპლინური გადაცდომის/სამართალდარღვევის ჩადენის კვალი ატყვია, სავარაუდო დისციპლინური გადაცდომის/სამართალდარღვევის ჩადენით მოპოვებული ნივთისა და ფასეულობის, აგრეთვე იმ საგნისა და დოკუმენტის აღმოჩენა, რომლებიც საჭიროა სავარაუდო დისციპლინური გადაცდომის/სამართალდარღვევის ჩადენის გარემოებათა გასარკვევად.
  2. უკონტაქტო ზედაპირული დათვალიერების განხორციელება დასაშვებია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, როდესაც გარემოებები მიუთითებს მოსწავლის მიერ სკოლის შინაგანაწესის შესაძლო დარღვევაზე ან/და შესაძლო სამართალდარღვევის ჩადენაზე და არსებობს საკმარისი საფუძველი ვარაუდისათვის, რომ უკონტაქტო ზედაპირული დათვალიერების შედეგად გამოვლინდება სკოლის შინაგანაწესით გათვალისწინებული დისციპლინური გადაცდომა ან/და შესაძლო სამართალდარღვევა.
  3. უკონტაქტო ზედაპირული დათვალიერება შესაძლოა განხორციელდეს ,,ზოგადი განათლების შესახებ“ საქართველოს კანონის მე-20 მუხლით დადგენილი წესით.

მუხლი 7ძალადობის დაუშვებლობა და უსაფრთხოება

  1. დაუშვებელია სკოლაში ძალადობა მოსწავლის ან ნებისმიერი სხვა პირის მიმართფიზიკური ან/და სიტყვიერი შეურაცხყოფის შემთხვევაში დირექცია ვალდებულიადაუყოვნებლივ მოახდინოს სათანადო რეაგირება საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
  2. დირექცია ვალდებულია:

ა. შექმნას ჯანმრთელობისსიცოცხლისა და საკუთრებისათვის უსაფრთხო გარემო სასკოლო დროსაგრეთვე სკოლის ან მის მიმდებარე ტერიტორიაზე.

ბ. მიიღოს ყველა გონივრული ზომა სასკოლო დროსაგრეთვე სკოლის ან მის მიმდებარე ტერიტორიაზე მოსწავლისმშობლის და მასწავლებლის უფლებებისა და თავისუფლებების ჯეროვანი დაცვისდარღვევის თავიდან აცილების ან აღკვეთის მიზნით.

  1. იზღუდება სკოლის ტერიტორიაზე უცხო პირების შესვლა ლეგიტიმური მიზეზის გარეშე.  დაცვასა და უსაფრთხოებაზე პასუხისმგებელი პირი ახდენს იმ გარეშე პირების რეგისტრაციას, რომლებიც სკოლაში შევლენ დირექციის ნებართვის შემთხვევაში.   
  2. უსაფრთხო სკოლის ფარგლებში, სასკოლო დისციპლინის განმტკიცებისათვის შინაგანაწესით დადგენილი წესების, გარდა კონკრეტული მდგომარეობიდან გამომდინარე, შეიძლება დირექტორის მიერ დამატებით შემოღებულ იქნას დროებითი გამკაცრებული წესებირომლებიც ეფუძნება მოსწავლის და მასწავლებლის თავისუფლებისა და ღირსების პატივისცემას.
  3. დირექციას უფლება აქვსსაჭიროების შემთხვევაშიდაესწროს მოსწავლეთამშობელთა და მასწავლებელთა შეკრებას.
  4. გარეშე პირს უფლება აქვსდაესწროს მოსწავლეთა შეკრებას მხოლოდ მათი მიწვევით და დირექტორის თანხმობითგარდა საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული შემთხვევებისარაც დაკავშირებულია  სკოლის ტერიტორიაზე უსაფრთხოების უზრუნველყოფასთან.
  5. დირექცია  უფლებამოსილია უფლებებისა და თავისუფლებების შეზღუდვისას მოსწავლესმშობელსმასწავლებელს და გარეშე პირს გონივრულ ვადაში განუმარტოს შეზღუდვის საფუძველი.
  6. სკოლის ტერიტორიაზე უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად სამართალდამცავი ორგანოების მიერ განხორციელებული მოქმედებები რეგულირდება საქართველოს მოქმედი კანონმდებლობით დადგენილი წესით.

მუხლი 8.  უფლებებისა და თავისუფლებების შეზღუდვა

  1. სკოლამ შეიძლება სასკოლო დროს ან სკოლის ტერიტორიაზე კანონმდებლობის დაცვით:
     
    )  შეზღუდოს გარეშე პირთა უფლებები და თავისუფლებები,
     
    დაადგინოს მოსწავლისმშობლის და მასწავლებლისაგრეთვე მათი გაერთიანებების უფლებებისა და თავისუფლებების არადისკრიმინაციული და ნეიტრალური შეზღუდვის წესები მოქმედი კანონმდებლობის  მოთხოვნათა შესასრულებლად,
  2. უფლებებისა და თავისუფლებების შეზღუდვა დასაშვებია აგრეთვე, თუ არსებობს საფუძვლიანი და გარდაუვალი საფრთხე:

ჯანმრთელობისსიცოცხლისა და საკუთრების უსაფრთხოებისა;

ნარკოტიკებისალკოჰოლის ან თამბაქოს მოხმარების ან უკანონო ქმედების წახალისებისა;
 
უხამსობის ან ცილისწამების გავრცელებისეთნიკური ან რელიგიური შუღლის გაღვივებისდანაშაულისაკენ ან ძალადობისაკენ წაქეზებისა;

სასწავლო პროცესის მსვლელობის,  საქმიანობის ან სკოლის ტერიტორიაზე თავისუფლად გადაადგილებისათვის ხელისშეშლისა.

  1. სკოლაში უსაფრთხო გარემოს შექმნის თანახმად, აკრძალული ნივთებია:

თამბაქოს ნაწარმი;

ყველანაირი სახის იარაღი ან ისეთი ბასრი ნივთებირომლებიც შეიძლება გამოყენებული იქნას იარაღად;

სანთებელა ან ასანთი;

ალკოჰოლური საშუალებები;

)აზარტული თამაშის საშუალებები;

ძვირად ღირებული ნივთები  ან დიდი ოდენობით ფულისკოლა პასუხისმგებლობას არ იღებს ამ ნივთების დაკარგვასა და მოპარვაზე.

ნარკოტიკული საშუალებები;

ასაფეთქებელი და მომწამვლელი ნივთიერებები; 

ფსიქოტროპული ნივთიერებებიექიმის შესაბამისი ნებართვის გარეშე.

 

უხლი 9. სამედიცინო დახმარების აღმოჩენის მექანიზმები

 

1.   სკოლ ქმნის პირობებს სასწავლო პროცესის მონაწილეთა ჯანმრთელობის დაცვისათვის. ამ მიზნით  სკოლაში    ფუნქციონირებს    სამედცინო    ოთახი,    რომელიც    აღჭურვილია     პირველადი  დახმარების აღმოჩენისათვის საჭირო მედიკამენტებით.

2. სკოლის ექთანი (შემდგომში „მედიკოსი“) სკოლის დირექტორთან გაფორმებული შრომითი ხელშეკრულების საფუძველზე წარმოადგენს სკოლის თანამშრომელს.

3. „მედიკოსი“ თავის საქმიანობაში  ხელმძღვანელობს დირექტორის მიერ სკოლის ტერიტორიაზე სამოქმედოდ გამოცემული ბრძანებითინსტრუქციებითა და მითითებებითსხვა საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე  ნორმატიული  აქტებით.

მედიკოსის უფლებები და მოვალეობები:

თავისი უფლებამოსილების ფარგლებში “მედიკოსი“

1.ახორციელებს ამ ინსტრუქციის შესაბამისად საქმიანობასუზრუნველყოფს და აკონტროლებს სკოლის წინაშე არსებული სამედიცინო კუთხით განსახორციელებელი ამოცანებისა და ფუნქციების შესრულებას.

2.ხელმძღვანელობს სკოლის სამედიცინოჰიგიენურ-სანიტარული პროცესის დაცვას.

3.აკონტროლებს და ყოველდღიურად ატარებს მონიტორინგს კლასებისდერეფნებისსასადილოს, ტუალეტის(ყოველდღიური დამუშავება ქლორამინის ხსნარით) სისუფთავის შემოწმების მიზნით და ყოველდღიურ ინფორმაციას აწვდის დირექტორს.

4.თავისი კომპეტენციის ფარგლებში ახორციელებს  სასწავლო წლის ნორმალურად დაწყებისთვის მოსამზადებელ  სამუშაოებს.

“მედიკოსი“ ვალდებულია:

1. ითანამშრომლოს საზოგადოებრივი ჯანდაცვის ცენტრთან;

2.დადგენილი ჰქონდეს და იცოდეს სკოლის მოსწავლეთა ზუსტი რაოდენობა.

3.მზადყოფნაში ჰქონდეს სანიტარული კუთხით სასწავლო პროცესისათვის სამედიცინო კაბინეტისანიტარული წერტილები სართულების მიხედვით და სასადილო.

4. აღმოუჩინოს პირველადი დახმარება მოსწავლეეებს.(დანართი N2)

5.განსაკუთრებული ყურადღება მიაქციოსაღრიცხოს და მეთვალყურეობის ქვეშ ჰყავდეს ავადმყოფი მოსწავლეები (დიაბეტიეპილეფსიადაქვეითებული მხედველობა,  სმენა დაქვეითებული), იზრუნოს სკოლის სამედიცინო მომსახურების ხარისხსა და ეფექტიანობის ამაღლებისათვის.

ინფორმაცია მოსწავლის ჯანმრთელობაზე

ნებისმიერი სამედიცინო ინფორმაციამისამართებიტელეფონებიაცრები და სხვა ინახება მოსწავლის პირად საქმეში, განსაკუთრებული ყურადღების საჭიროების მქონე მოსწავლეთა სამედცინო ცნობების დუბლიკატები-სკოლის მედიკოსთან. მასწავლებლები და სკოლის თანამშრომლები  ინფორმირებული უნდა იყვნენ მოსწავლის ჯანმრთელობის პრობლემების შესახებინფორმაცია მოსწავლის ჯანმრთელობის შესახებ კონფიდენციალურია.

წამლები

ისეთი მდგომარეობის შესამსუბუქებლადროგორიცაა თავის ან ყელის ტკივილიმოსწავლეებს მშობელთა ნებართვით მიეცემათ წამლები

თუ მოსწავლეს, რაიმე მიზეზის გამო სჭირდება სახლიდან მოტანილი წამლების მიღება სასკოლო დროსმაშინ წამალი უნდა შეინახოს სკოლის ედიკოსის კაბინეტში და მას თან უნდა ახლდეს მშობლის წერილობითი ნებართვამითითებული უნდა იყოს წამლის მიცემის დრო და რაოდენობა. სკოლის მედიკოს დაეხმარება მოსწავლეს წამლის მიღებაში.

მასწავლებლის ქმედება მოსწავლისათვის პირველადი სამედიცინო დახმარების აღმოსაჩენად:

  • მოსწავლის საგაკვეთილო პროცესის მიმდინარეობისას ცუდად გახდომის შემთხვევაში, მასწავლებელი მოიხმობს სკოლის მედიკოს მოსწავლისათვის პირველადი სამედიცინო დახმარების აღმოჩენის მიზნით;
  • ადმინისტრაციის წარმომადგენელი, ან მედიკოსი ატყობინებს მშობელს/მეურვეს შვილის ავადმყოფობის შესახებ;
  • გადაუდებელი სასწრაფო დახმარების საჭიროების შემთხვევაში, სკოლის ადმინისტრაცია მშობელთან შეთანხმებით, იძახებს სასწრაფო დახმარების სამსახურს; ბავშვის სტაციონარში გადაყვანის მიზნით.
  • მშობლის დაგვიანების შემთხვევაში, მოსწავლეს სასწრაფო დახმარების სამსახურთან ერთად სტაციონარში გაყვება სკოლის მედიკოსი, ან კლასის დამრიგებელი, რომელიც მოსწავლესთან სტაციონარში იცდის მშობლის/მეურვის მოსვლამდე.

სასწრაფო სამედიცინო დახმარება

  • უბედური შემთხვევების დროს სკოლაპირველ რიგშისაქმის კურსში აყენებს მშობლებსთუ ამას საჭიროება მოითხოვსიძახებს სასწრაფო დახმარების მანქანას
  • სერიოზული ავადმყოფობის შემთხვევაში, სკოლის მედიკოსი საქმის კურსში აყენებს ადმინისტრაციას და/ან მშობლებს . მშობლები ვალდებული არიან გადაიყვანონ მოსწავლე სახლში ან სამედიცინო დაწესებულებაშითუ ავადმყოფობა სერიოზულია და მშობლის მოცდის საშუალება არ არისსკოლა გამოიძახებს სასწრაფო დახმარების მანქანას და ბავშვი გადაყვანილი იქნება საავადმყოფოში.
  •  ავადმყოფმა  ბავშვმა შესაძლებელია გადადოს ავადმყოფობა სხვა მოსწავლეებს და სკოლის თანამშრომლებსამიტომ მოსწავლის მშობელი ვალდებულია წაიყვანოს იგი სახლშიმოსწავლე სკოლიდან თავისუფლდება:    
  • თუ აქვს სიცხე  37.5  ან მეტი;
  • თუ ერევა გულიაღებინებს, აქვს ძლიერი მუცლის ტკივილი;
  • თუ აქვს დიარეა;
  • თუ არის გაციებულისტკივა ყელიმუდმივად ახველებს;
  • თუ აქვს გაწითლებული თვალებიგამონადენი თვალიდან;
  • თუ აქვს გამონაყარი კანზე;A
  • თუ არის ეჭვი კანის პარაზიტებზე;
  • თუ შესიებული აქვს ჯირკვლები კისერზე;
  • თუ სტკივა ყური;
  • თუ აქვს პედიკულოზი;
  • თუ აქვს სხვა სერიოზული დაავადებების სიმპტომები.

მოსწავლეებს არ აქვთ უფლება დატოვონ სკოლა ავადმყოფობის მიზეზით მედიკოსის ნებართვის  და სკოლის ადმინისტრაციის საქმის კურსში ჩაყენების გარეშე.

ავადმყოფობის შემდეგ სკოლაში დაბრუნება

მშობლებმა უნდა გააგებინონ სკოლას თავისი შვილის ყველა ინფექციური დაავადების შესახებ მანამ,  სანამ მოსწავლე დაბრუნდება სკოლაში. (ჩუყვავილა,წითელა,ყბაყურა და სხვ.)მოსწავლეებმარომლებმაც გადაიტანეს ეს დაავადებები, უნდა წარმოადგინონ ექიმის ცნობა გამოჯანმრთელების შესახებმოსწავლეებირომლებსაც აქვთ პედიკულოზი, არ დაიშვებიან სკოლაში სრულ განკურნებამდერასაც ექიმის ცნობა დაადასტურებს

 

მუხლი 10. დასკვნითი დებულებები

  1. აღნიშნული დებულება თანაბრად სავალდებულოა სკოლის პედაგოგთა, მომსახურე პერსონალისა და სკოლის მოსწავლეებისათვის.
  2. დებულებაში ნებისმიერი ცვლილებების შეტანა, დამატება ხორციელდება მოქმედ კანონმდებლობაში შეტანილი ცვლილებების/დამატებების  შესაბამისად.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    დანაართი N1

 

 

მოსწავლის მიერ სკოლის ტერიტორიის დატოვების ნებართვა        

„       “ კლასის მოსწავლეს--------------------------- მშობელთან/                     

კანონიერ წარმომადგენელთან სატელეფონო შეტყობინებისა                      

 და  თანხმობის თანახმად,  მიეცეს სკოლის ტერიტორიის                                                           

დატოვების ნებართვა----------------წლის  --------------------                         

საჭიროება/მიზეზი ----------------------------------------------                          

----------------------------------------------------------------------                         

დირექტორი:                                       ბ.ჯაფარიძე                                             

„     “-----------------  20 -- წელი                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

დანართი N2

 

რველადი დახმარების გაწევის მეთოდები

 

1.   პირველი დახმარება გულის წასვლის დროს:

 

 

 

·  დააწვინეთ   დაზარალებული   ზურგზე    და     ქვედა    კიდურები    განალაგეთ ვერტიკალურად.

 

·  უზრუნველყავით სუფთა ჰაერის მიწოდება;

 

· ას შემდეგ, რაც დაზარალებულს დაუბრუნდება ცნობიერება, გაამხნევეთ და დაეხმარეთ მას ნელ-ნელა წამოჯდომაში;

 

· გულმოდგინედ ჩაატარეთ განმეორებითი დათვალიერება, რადგან შესაძლებელია დაცემისას                      დაზარალებულს  მიეღო   ტრავმა,   გაუწიეთ   პირველი          დახმარება დაზიანების                                  შესაბამისად.      თუ    დაზარალებულს  სწრაფად        არ                      უბრუნდება ცნობიერება, გახსენით სასუნთქი გზები, შეამოწმეთ სუნთქვა და ცირკულაციის ნიშნები. საჭიროების შემთხვევაში მზად იყავით სარეანიმაციო ღონისძიებების ჩასატარებლად.

 

·  თუ გონზე მოსვლის შემდეგ დაზარალებული კვლავ ცუდად გრძნობს თავს, ურჩიეთ მას დაწვეს ზურგზე და აუწიეთ ფეხები, სანამ ზოგადი მდგომარეობა ბოლომდე არ გაუმჯობესდება.

 

2.   ხელოვნური სუნთქვის ჩატარების ტექნიკა


 

 

 


 

·    ჩაბერეთ  დაზარალებულს  პირში  5  წამში  ერთხელ.  ყოველი  ჩაბერვის  შემდეგ მოაშორეთ ტუჩები დაზარალებულის პირს და შემდეგ ჩაბერვამდე დაელოდეთ გულმკერდის კედელი დაუბრუნდეს საწყის მდებარეობას;

 

·    ყოველი  10  ჩაბერვის             შემდეგ  კვლავ  გადაამოწმეთ  სუნთქვა  და  ცირკულაციის ნიშნები;

 

·    თუ   ცირკულაციის ნიშნები არ არის, ეს ნიშნავს რომ გული გაჩერებულია და თქვენ სწრაფად უნდა დაიწყოთ გულის არაპირდაპირი მასაჟი:

 

3.   გულის არაპირდაპირი მასაჟის შესრულების ტექნიკა

 


 

 

 

 

·    დადექით   მუხლებზე   დაზარალებულის  გულმკერდის   გასწვრივ.   მოძებნეთ დაზარალებულის დვრილების შემაერთებელი ხაზის შუა  წერტილი, ამ წერტილის ქვევით ვათავსებთ ერთ ხელს, ისე, რომ მკერდის ძვალზე იდოს მხოლოდ მტევნის უკანა ნაწილი; ეს არის ის ადგილი, რომელზეც თქვენ უნდა    მოახდინოთ ზეწოლა;

 

 

·    დაადეთ მტევანი ზემოდან მეორე ხელს, შეჭიდეთ თითები და ასწიეთ ზემოთ ისე, რომ მკერდის ძვალზე იდოს მხოლოდ მტევნის უკანა ნაწილი;

 

·    გაშალეთ ხელები იდაყვის სახსარში ისე, რომ თქვენს ხელებსა და გულმკერდის წინა კედელს შორის იყოს სწორი კუთხე. მოახდინეთ ზეწოლა მკერდის ძვალზე ისე, რომ ზეწოლის                    სიღრმე   არ   აღემატებოდეს 4-5    სმ-ს.   ზეწოლის   შემდეგ   ხელების მოუშორებლად მიეცით   მკერდის   ძვალს   საწყის   მდებარეობაში დაბრუნების საშუალება. ზეწოლისას ითვალეთ: “ერთი, ორი, სამი, ოთხი 15-მდე” ისე რომ 1 წუთში გამოვიდეს 100 ზეწოლა მკერდის ძვალზე.

 

·    თუ თქვენ მარტო ხართ:

 

ოახდინეთ 15 ზეწოლა. ამის შემდეგ თქვენ

უნდა   დაიწყოთ   ხელოვნური   სუნთქვა.   ამისათვის    გახსენით   სასუნთქი    გზები   და გააკეთოთ 2 ჩაბერვა. გააგრძელეთ გულ-ფილტვის რეანიმაცია შეფარდებით 15 ზეწოლა მკერდის ძვალზე/ 2 ჩაბერვა, სანამ: არ აღდგება სუნთქვა და ცირკულაციის ნიშნები;არ მოვა    გადაუდებელი   სამედიცინო    დახმარება   ან    დამხმარე,    რომელმაც   იცის    გულ- ფილტვის რეანიმაციის ტექნიკა; ფიზიკურად არ გადაიღლებით.

 

ყოველ  1  წუთში  ანუ  4  ციკლის  ჩატარების  შემდეგ  თქვენ  უნდა  შეწყვიტოთ  გულ-

ფილტვის რეანიმაცია და გადაამოწმოთ სუნთქვა და ცირკულაციის ნიშნები;

 

·    თუ თქვენ გყავთ დამხმარე ერთ-ერთი აკეთებს გულის არაპირდაპირ მასაჟს, ხოლო მეორე ხელოვნურ სუნთქვას. ამ შემთხევვაშიც გულ-ფილტვის რეანიმაცია ტარდება შეფარდებით: 15 ზეწოლა მკერდის ძვალზე / 2 ჩაბერვა. ასეთ შემთხვევაშიც 1 წუთის შემდეგ  შეწყვიტეთ                გულ-ფილტვის                        რეანიმაცია  ცირკულაციის  ნიშნებისა   და სუნთქვის შემოწმების მიზნით.

 

 

4.   გადაუდებელი სამედიცინო სამსახურის გამოძახება.

 

·    აშინ   როდესაც   გული   და    სუნთქვა  გაჩერებულია,  ძალიან   მნიშვნელოვანია გადაუდებელი სამედიცინო დახმარების დროული გამოძახება:

 

·    თუ   გყავთ   დამხმარე  -   დროულად  გააგზავნეთ  ის   სამედიცინო  სამსახურის გამოსაძახებლად;

 

·     თუ  ხართ  მარტო  -  სუნთქვის  და  გულის  გაჩერება   განპირობებულია  ტრავმით ჩაატარეთ  გულ-ფილტვის  რეანიმაცია  1  წთ-ის  განმავლობაში,  შემდეგ  გამოიძახეთ გადაუდებელი სამედიცინო  სამსახური,  დაბრუნდით  დაზარალებულთან და გააგრძელეთ პირველი დახმარების აღმოჩენა;

 

 

14-09-2019, 11:11
ვრცლად
Image [xfgiven_youtube]
[/xfgiven_youtube]

      დანართი N2

„შესულია ცვლილება“

 შპს ,,თამარისის“ პედაგოგიური

საბჭოს სხდომის ოქმი N4

20  ნოემბერი 2019 წელ

კერძო სკოლა  შპს ,,თამარისი“ ექვსწლიანი  სამოქმედო  გეგმის ცვლილება

 2019/2022 წწ

 

  1. 2019/2020  სასწავლო წელი

 

 

აქტი-

ვობები

 

შინაარსი

შესრულების დრო

ანგარიშგებაზე       პასუხისმგებელი

1.1.

სკოლის დოკუმენტაციის შემუშავება, სკოლის ორგანიზაციული ,  კალენდრის, გაკვეთილების ცხრილის, ღონისძიებების  კალენდრის დაგეგმვა/შემუშავება

2019-2020 სასწ.წელი

დირექტორი,დირექტორის

მოადგილე სასწავლო-აღმზრდელობით დარგში, მოადგილე ხარისხის დარგში

1.2.

სწავლების ხარისხის ახალი სტანდარტების დაგეგმვა.მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ცენტრის მიერ შემუშავებული სქემის მიხედვით

2019-2020 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

1.3.

სადამრიგებლო პროგრამის,დებულების განახლება-შემუშავება და დამტკიცება, დამრიგებლების გზამკვლევის მომზადება,დამრიგებლების დანიშვნა

2019-2020 სასწ.წლის დასაწყისში

ადმინისტრაცია

1.4.

მოსწავლეთა მიღწევების დინამიკის შესწავლა,მოსწავლეთა განვითრების დინამიკის დადგენა.შესწავლილი უნდა იქნას მოსწავლეთა მიღწევები ყველა კლასში (ჩატარდეს პერიოდული მონიტორინგი), ყველა საგანში პრობლემის დადგენის და მისი გონივრულ ვადაში გამოსწორების მიზნით.

2019-2020 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია,

საგნის მასწავლებლები

1.5

შიდასასკოლო, რესპუბლიკური და საერთაშორისო პროექტების დანერგვა და მართვა. ეროვნულ  სასწავლო  ოლიმპიადებში მონაწილეობა, საოლიმპიადო ჯგუფების დაკომპლექტება სხვადასხვა საგნებში,რომლის ძირითადი მიმართულება იქნება მოსწავლეთა ოლიმპიადებსა და  კომკურსებში მონაწილეობა. 

2019-2020 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

საგნობრივი კათედრები

1.6.

წრეობრივი მუშაობის დანერგვა,მართვა და მონიტორინგი

2019-2020 სასწ.წელი

 დირექტორის

მოადგილე ხარისხის დარგში.

1.7.

სპორტის  პრიორიტეტული სახეობების არჩევა  და  სათანადო ხელშეწყობა,

ინფრასტრუქტურის  განვითარება.

2019-2020 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია, სპორტის კათედრა

1.8.

სკოლის დემოკრატიზაცია,დემოკრატიული მართვის პრინციპების

 დამკვიდრება,მმართველობის სწორი და ეფექტური დელეგირება,სკოლის საზოგადოების ჩართვა გადაწყვიტილებების მიღების პროცესში, ფუნქციების გადანაწილება     გუნდური პასუხისმგებლობის უზრუნველყოფისათვის.

2019-2020 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

1.9.

სწავლებისა და აღზრდის საქმეში მასტიმულირებელი ბერკეტების მოძიება და     გამოყენება ,მოტივაციის გაზრდა ფინანსური და წახალისების სხვადასხვა ფორმებით.;ეროვნულ  სასწავლო ოლიმპიადებში;  სასწავლო-შემოქმედებით  

კონფერენციებსა  და  სხვადასხვა პროექტებში  გამარჯვებულ  

მასწავლებელთა   და  მოსწავლეთა  პრემირება.უფროსი და წამყვანი მასწავლებლების ფინანსური წახალისება ,სხვადასხვა ნომინაციების კონკურსების დებულების შემუშავება.

2019-2020 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

1.10.

სკოლის უსაფრთხო და ორგანიზებული გარემოს შექმნა

2019-2020 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

1.11.

საინფორმაციო-საკომუნიკაციო სისტემის დახვეწა და განვითარება.

 

2019-2020 სასწ.წელი

დირექტორი,დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე ხარისხის დარგში

1.12.

სკოლასთან დაკავშირებული ყველა ტიპის ინფორმაციის ელექტრონული ვერსიის შექმნა,დაარქივება

2019-2020 სასწ.წელი

დირექტორის მოადგილე

სასწავლო-აღმზრდელობით დარგში

1.13.

მუდმივი პროფესიული  განვითარების  ტრენინგების და სემინარები ს (სწავლების მეთოდიკა. პროფესიული უნარ-ჩვევები.საინფორმაციო ტექნოლოგიების) ორგანიზება

2019-2020 სასწ.წელი

დირექტორის მოადგილე

სასწავლო-აღმზრდელობით დარგში,ფასილიტატორები

1.14.

სკოლის მატერალურ-ტექნიკური ბაზის განვითარება

2019-2020 სასწ.წელი

დირექტორი

1.15.

სკოლის აღჭურვა სასწავლო რესურსებითა და სწავლების ხელშემწყობი

სხვა საშუალებებით.

2019-2020 სასწ.წელი

დირექტორი,დირექტორი,

დირექტორის ხარისხის დარგში

 

 

 

  1. 2020/2021 სასწავლო წელი

აქტი-

ვობები

 

შინაარსი

შესრულების დრო

ანგარიშგებაზე       პასუხისმგებელი

2.1.

სკოლის ვებ-გვერდის განახლება და მისი დიზაინის მოდიფიკაცია

2020-2021 სასწ.წელი

დირექტორის მოადგილე ხარისხის დარგში

2.2.

ზრუნვა მასწავლებელთა პოტენციალის ხარისხობრივ ზრდაზე. მასწავლებელთა პროფესიულ მომზადებისათვის ხელისშეწყობა.მათი ვაკანტური ადგილების კონკურსის წესით შევსება

2020-2021 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

2.3.

სკოლის ფინანსური მართვა და კონტროლი მენეჯმენტის თანამედროვე სტილის შექმნა.

2020-2021 სასწ.წელი

დირექტორი, ბუღალტერი

2.4.

მოსწავლეთა  მირწევების დინამიკის შესწავლა, მოსწავლის განვითარების დინამიკის დადგენა, რეიტინგის განსაზღვრა და თანმდევი დამატებითი სამუშოების განხორციელება.

2020-2021 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

2.5.

ელექტრონული ბიბლიოთკის კონცეფციის განვითარება

2020-2021 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

2.6.

ახალი ინტერესესებიდან გამომდინარე შესაბამისი სწავლების დანერგვა

2020-2021 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

2.7.

მოსწავლეთა მაქსიმალური ჩართულობა სასკოლო, საქალაქო თუ მის საზღვარგარეთ მოწყობოლ კონკურსებში, ოლიმპიადებში, კონფერენციებში, გამოფენებსა და პროექტებში

2020-2021 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

2.8.

სასწავლო ინვენტარის შეძენა

2020-2021 სასწ.წელი

დირექტორი, ბუღალტერი

2.9.

ქიმია - ფიზიკა - ბიოლოგიისთვის უახლესი ტექნიკითა და მასალებით აღჭურვა. ქიმიური  რეაქტივებისა და თვალსაჩინოების შეძენა.

2020-2021 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

2.10.

წრეობრივი და კლუბური მუშაობის დანერგვა, მართვა და მონიტორინგი

2020-2021 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია,

2.11.

მასწავლებელთა კვალიფიკაციის ამაღლება:

  • ტერნინგები და სემინარები;
  • პედაგოგების ურთიერთთანამშრომლობა;

 

2020-2021 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია, საგნობრივი კათედრები,

ფასილიტატორები

2.12.

უსაფრთხოორგანიზებული და კარგად დისციპლინირებული გარემოს შექმნა

2020-2021 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

 

 

 

  1. 2021/2022 სასწავლო წელი

აქტი-

ვობები

 

შინაარსი

შესრულების დრო

ანგარიშგებაზე       პასუხისმგებელი

3.1.

მუდმივი  პროფესიულიგანვითარების  ტრენინგების     და სემინარების (სწავლების მეთოდიკაპროფესიულიუნარ-ჩვევები,საინფორმაციო ტექნოლოგიები) ორგანიზება   

2021-2022 სასწ.წელი

დირექტორის მოადგილე

სასწავლო-აღმზრდელობით დარგში

3.2.

ინტენსიური პროფესიული განვითარების ტრენინგები უცხო ენების მასწავლებლებისათვის

2021-2022 სასწ.წელი

დირექტორი

3.3.

მასწავლებელთა ახალი დამხმარე და მეთოდური სახელმძღვანელოებით ,

ინტერნეტ-რესურსებით უზრუნველყოფა

2021-2022 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

3.4.

წიგნადი ფონდის განახლება.

2021-2022 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

3.5.

საინფორმაციო-საკომუნიკაციო სისტემის დახვეწა და განვითარება.

2021-2022 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

3.6.

ცვლილებების შეტანა     სამოქმედო გეგმაშისტანდარტების მოთხოვნილებებიდან გამომდინარერაც ითვალისწნებს სტრატეგიული გეგმით ფორმულირებული მიზნების უფრო ფართო სპექტრის განხილვას

2021-2022 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

3.7.

სასწავლო რესურსების (პლაკატები,პოსტერები,ლაბორატორია და სხვა) შეძენა 

 

2021-2022 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

3.8.

  • *შემაჯამებელი  სამუშაოების მონიტორინგი;
  • *შეფასების  კომპონენტების  მონიტორინგი;
  • *სემესტრული,საშემოდგომო გამოცდების  მონიტორინგი;
  • *სადამრიგებლო  პროგრამების  მონიტორინგი;
  • *კათედრების მუშაობის მონიტორინგი;
  • *სტანდარტზევით მუშაობის მონიტორინგი;
  • *კლუბური მუშაობის მონიტორინგი.
  • *მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების მონიტორინგი
  • *სასკოლო პროგრამის მონიტორინგი.

2021-2022 სასწ.წელი

დირექტორი, დირექტორის მოადგილე სასწავლო-

აღმზრდელობით დარგში, დირექტორის მოადგილე ხარისხის დარგში

3.9.

სკოლის დემოკრატიზაცია დემოკრატიული მართვის პრინციპების დამკვიდრება. მმართველობის სწორი და ეფექტური დელეგირება. სკოლის საზოგადოების ჩართვა გადაწყვეტილებების მიღების პროცესში, ფუნქციების განადანაწილება გუნდური პასუხისმგებლობის უზრუნველყოფისათვის

2021-2022 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

3.10.

შეფასების სისტემის  განახლებაშეფასების სქემების დამუშავება საგნების მიხედვით და ეროვნული სასწავლო გეგმის ცვლილებების შესაბამისად

2021-2022 სასწ.წელი

დირექტორის მოადგილე სასწავლო-აღმზრდელობით დარგში,საგნობრივი კათედრები

3.11.

თანმედროვე მოთხოვნების შესაბამისი სასწავლო-სააღმზრდელო პროცესებისა და სამუშაო გარემოს ორგანიზება

2021-2022 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

3.12.

საინფორმაციო ტექნოლოგიების გაძლიერებული სწავლება

2021-2022 სასწ.წელი

ადმინისტრაცია

14-09-2019, 00:01
ვრცლად
Image [xfgiven_youtube]
[/xfgiven_youtube]

      დანართი N 3

„დამტკიცებულია“

 შპს ,,თამარისის“ პედაგოგიური

საბჭოს სხდომის ოქმი N4

20  ნოემბერი 2019 წელი

კერძო სკოლა - შპს ,,თამარისი“

2019-2020 სასწავლო წლის სკოლის განვითარების სტრატეგიული 

სამოქმედო გეგმა

  1. სკოლის დოკუმენტაციის შემუშავებასკოლის ორგანიზაციული განვითარება

N 

აქტივობები/შინაარსი

პასუხისმგებელი პირი

2019 წელი

2020 წელი

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

1.1

სკოლის დოკუმენტაციის: სკოლის შინაგანაწესისსკოლის ბიუჯეტის დამტკიცება

დირექტორი,

ბუღალტერი

პედაგოგიური საბჭო

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2

საქმისწარმოების ერთიანი სისტემის წარმოება

დირექცია,

საქმისმწარმოებელი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3

მასწავლებლებთან და თანამშრომლებთან შრომითი ხელშეკრულებების გაფორმება

დირექტორი,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4

სასკოლო სასწავლო გეგმის შემუშავებაშეთანხმება, განხილვადამტკიცება

 

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე;

სტრუქტურული ერთეულები:

პედაგოგიური საბჭო

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5

სკოლის 2019 წლის შესყიდვების გეგმის შედგენა

დირექტორი,

ბუღალტერი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6

პროფესიული განვითარების სქემასთან დაკავშირებით დოკუმენტაციის წარმოება

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე

შეფასების ჯგუფი მასწავლებლები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

2. სწავლა - სწავლების ხარისხის ამაღლება

N

აქტივობები/შინაარსი

პასუხისმგებელი პირი

2019 წელი

2020 წელი

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

2.1

სასწავლო პროცესის მონიტორინგის განხორციელება.

 

დირექტორი, 

დირექტორის მოადგილე

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1

მოსწავლეთა საჭიროებების დადგენა

დირექტორი, 

დირექტორის მოადგილე,

მასწავლებლები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2

კათედრების მიერ რეკომენდაციების შემუშავება

თანამედროვე მეთოდების დანერგვასთან დაკავშირებით;

შემაჯამებელი დავალებების ანალიზი

                                                             

კათედრები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3

საგაკვეთილო პროცესის მოდერნიზაცია ინტეგრირებული სწავლება ახალი ტექნოლოგიების გამოყენებით

დირექტორი, დირექტორის მოადგილე,

მასწავლებლები,

საინფორმაციო მენეჯერი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.4

ინოვაციური პედაგოგიური მიდგომების დანერგვის ხელშეწყობა,  მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემის ფარგლებში სხვადასხვა აქტივობების განხორციელება 

შეფასების ჯგუფი,

დირექტორი, დირექტორის მოადგილე,

ფასილიტატორი 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.5

საგნობრივი კათედრების  სამუშაო გეგმების შემუშავება, დამტკიცება და საჭიროების შემთხვევაში მასში ცვლილების შეტანა.

საგნობრივი კათედრები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.6

სადამრიგებლო პროგრამების შემუშავება და  დამრიგებლის საათის ჩატარება

დირექტორის მოადგილე, დამრიგებელი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.7

კლასების მიხედვით დამრიგებლის  ფუნქციის განსაზღვრა

დირექტორი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.8

მოსწავლეთა მიღწევების დინამიკის შესწავლა,  თანმდევი დამატებითი სამუშაოების განხორციელება

 

დირექტორის მოადგილე, მასწავლებლები.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.9

შიდა სასკოლო  პროექტების დანერგვა და მართვაოლიმპიადებში მონაწილეობასხვადასხვა საგნებში მოსწავლეთა მომზადება ოლიმპიადებისთვის 

დირექტორი, დირექტორის მოადგილე,  კათედრები,

შესაბამისი საგნის პედაგოგები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.10

შესაბამისი სასწავლო აქტივობების დაგეგმვა (პროექტები, პრეზენტაციები, კონკურსები, ოლიმპიადები,  მიზნობრივი ექსკურსიები და ა.შ.) ორგანიზება

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე;

დამრიგებლები, კათედრები, მასწავლებლები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.11

კლუბური მუშაობის დანერგვა და მართვა

 

 

დირექტორის მოადგილე,

მოსწავლეთა თვითმმართველობა

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.12

სკოლის მიერ მოსწავლეებისათვის ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული დამატებითი საგანმანათლებლო და/ან ეროვნული სასწავლო გეგმით გაუთვალისწინებელი საგანმანათლებლო და სააღმზრდელო მომსახურების შეთავაზება

დირექტორი. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. სკოლის მმართველობაში დემოკრატიული კულტურის დამკვიდრება

 

N

აქტივობები/შინაარსი

პასუხისმგებელი პირი

2019 წელი

2020 წელი

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

3.1

სკოლის დემოკრატიული მართვის პრინციპების დამკვიდრება

 

დირექტორი, 

დირექტორის მოადგილე, 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2

მმართველობის სწორი და ეფექტური დელეგირება

 

დირექტორი 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3

სკოლის საზოგადოების ჩართვა გადაწყვეტილებების მიღების პროცესშიფუნქციების გადანაწილება  გუნდური პასუხისმგებლობის უზრუნველყოფისათვის.

დირექტორი, 

დირექტორის მოადგილე,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4

მოსწავლეთა თვითმმართველობის არჩევნების დანიშვნა, ორგანიზება შექმნა

სკოლის დირექცია, დამრიგებლები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
















 

 

4. ინფორმაციული ტექნოლოგიების განვითარება და სკოლის კომპიუტერიზაცია

N

აქტივობები/შინაარსი

პასუხისმგებელი პირი

2019 წელი

2020 წელი

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

4.1.

საინფორმაციო-საკომუნიკაციო სისტემის დახვეწა და განვითარება. 

 

 

დირექტორი,

საინფორმაციო მენეჯერი, ბუღალტერი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

სკოლის მონაცემთა ბაზის ელექტრონულ ფორმატში ორგანიზება

 

საქმისმწარმოებელი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 















 

 

 


 

5. სკოლის მატერიალურ-ტექნიკური ბაზის სრულყოფაგანვითარება და აღჭურვა

N

აქტივობები/შინაარსი

პასუხისმგებელი პირი

2019 წელი

2020 წელი

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

5.1.

სკოლის კეთილმოწყობა, არსებული მდგომარეობის შენარჩუნება და განვითარება

დირექტორი.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2.

სკოლის ექთნის კაბინეტის ფუნქციონირებისათვის

აუცილებელი ღონისძიებების განხორციელება

დირექტორი; 

სკოლის ექთანი.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 















 

 6 სკოლის აღჭურვა სასწავლო რესურსებითა და სწავლების ხელშემწყობი

სხვა საშუალებებით.

N

აქტივობები/შინაარსი

პასუხისმგებელი პირი

2019 წელი

2020 წელი

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

6.1.

სკოლის შევსება კომპიუტერებით და სხვა ტექნიკური საშუალებებით პროექტორი, პრინტერი, ლეპტოპი და სხვა.

დირექტორი,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2.

წიგნადი ფონდის შევსება, საგანმანათლებლო ელექტრონული რესურსების მოძიება.

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე;

ბიბლიოთეკარი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.3.

მასწავლებლისათვის მეთოდური და დამხმარე ლიტერატურის შეძენა

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე;

ბიბლიოთეკარი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.4.

დამატებით სკოლის  საოფისე  და სასწავლო ინვენტარის შეძენა.

დირექტორი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.5

სკოლის კეთილმოწყობა/ სანიტარული, ჰიგიენური და ტექნიკური უსაფრთხოების გათვალისწინება

დირექტორი, დამლაგებელი, დარაჯი, ექთანი.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 















 

7. უსაფრთხო და ორგანიზებული გარემოს შექმნა

N

აქტივობები/შინაარსი

პასუხისმგებელი პირი

2019 წელი

2020 წელი

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

7.1.

უსაფრთხო, ორგანიზებული და კარგად დისციპლინირებული გარემოს უზრუნველყოფა

დირექტორი, დირექტორის მოადგილე;

უსაფრთხოებაზე პასუხისმგებელი პირი დარაჯი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.2

სკოლის ტერიტორიის დაცვა

დარაჯი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.3

მოსწავლეთა სკოლაში დასწრების მონიტორინგის სისტემის შექმნა; მშობლებისა და სტუმრების სკოლაში გამოცხადების ორგანიზება

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე;

დამრიგებლები, დარაჯი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.4

განსაკუთრებული საჭიროების მქონე პირთათვის ადაპტირებული გარემოს ორგანიზება.

დირექტორი;

ადმინისტრაცია:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.5

სახანძრო უსაფრთხოების წესების სკოლის საზოგადოებისათვის გაცნობა

დირექტორი, დირექტორის მოადგილე; დამრიგებლები;

საგანგებო შტაბი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.6

დაცულობის, კეთილგანწყობის, ურთიერთპატივისცემისა და თანამშრომლობის ატმოსფეროს შექმნა

დირექტორი, სკოლაში დასაქმებული პირები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 















 

 

 

 

 

 

8.  მშობელთა ჩართულობა სასწავლო-აღმზრდელობით პროცესში

N

აქტივობები/შინაარსი

პასუხისმგებელი პირი

2019 წელი

2020 წელი

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

8.1

მშობელთა ჩართვა სასკოლო აქტივობებში

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე,

დამრიგებლები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.2

ორმხრივი კომუნიკაცია სკოლასა და მშობელს შორის

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე;

დამრიგებელი,

მასწავლებელი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.3

მშობლებთან ურთიერთობების ფორმების დახვეწა

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე

დამრიგებლები, მასწავლებლები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.4

მოსწავლის აკადემიური მოსწრების შესახებ მშობლის ინფორმირება

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე;

დამრიგებელი;

მასწავლებელი;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.  მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება

N

აქტივობები/შინაარსი

პასუხისმგებელი პირი

2019 წელი

2020 წელი

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

9.1

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემის ფარგლებში მასწავლებელთა აქტიური ჩართულობა

შეფასების ჯგუფი

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.2

პედაგოგთა საჭიროებების დადგენა და პროფესიული განვითარების მიზნით სხვადასხვა აქტივობების დაგეგმვა 

დირექტორი;

დირექტორის მოადგილე, კათედრის თავმჯდომარეები,

მასწავლებლები.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.3

ტრენინგებისა და სემინარების დაგეგმვა (ინოვაციური სტრატეგიები/ მეთოდები; სწავლების პროცესში ახალი ტექნოლოგიების გამოყენება)

დირექტორი;

დირექტორის მოადგილე;

საგნობრივი კათედრები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.4

ტრენინგ- სემინარებზე მიღებული ცოდნის კონსულტირება და პრაქტიკაში დანერგვის ხელშეწყობა

დირექტორი;

დირექტორის მოადგილე;

საგნობრივი კათედრები

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.5

სხვადასხვა ტიპის გაკვეთილების ორგანიზება/ სადისკუსიო შეხვედრების ორგანიზება/განხილვა

დირექტორი;

დირექტორის მოადგილე,

საგნობრივი კათედრები;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

10. სწავლებისა და აღზრდის საქმეში მასტიმულირებელი ბერკეტების მოძიება და გამოყენება

 

N

აქტივობები/შინაარსი

პასუხისმგებელი პირი

2019 წელი

2020 წელი

IX

X

XI

XII

I

II

III

IV

V

VI

10.1

თანამშრომელთა წახალისებისა და მასტიმულირებელი სისტემის ამოქმედება

დირექტორი, 

დირექტორის მოადგილე

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.2

ეროვნულ  სასწავლო ოლიმპიადებში,  სასწავლო-შემოქმედებით  კონფერენციებსა  და  სხვადასხვა პროექტებში  გამარჯვებულ  პედაგოგთა     და  მოსწავლეთა  წახალისება

დირექტორი,

დირექტორის მოადგილე

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 















 

14-09-2019, 00:00
ვრცლად